V71 to powszechny problem,
To nazwa silnika klapy recyrkulacji powietrza do klimatyzacji.
Z biegiem czasu dzieje się tak, że:
1) mogą się kleić z powodu braku użytkowania
2) Tracą prawidłowe pozycjonowanie (całkowicie otwarte lub całkowicie zamknięte) z powodu przeskakiwania zęba silnika.
Przeskakiwanie zęba może wynikać z tego, że ktoś użył jednego z tych strasznych sprayów do czyszczenia klimatyzacji, które pozostawiają na zawsze lepką pozostałość na każdym kawałku plastiku, z którym się stykają - tj. gumowe uszczelki na klapie recyrkulacji. Jeśli klapa się zatnie, a silnik pracuje, może dojść do przeskoczenia zęba na silniku, więc pozycjonowanie staje się nieprawidłowe, a następnie w końcu słyszysz klikanie, gdy silnik próbuje przepchnąć obok całkowicie zatrzymanej pozycji klapy za każdym razem, gdy uruchamia się silnik recyrkulacji...
Podsumowując, musisz użyć vagcom, aby zmusić system do ponownego nauczenia się wszystkich pozycji klap (niestety nie może tego zrobić automatycznie). Po ponownym nauczeniu się systemu możliwe jest, że silnik V71 będzie działał poprawnie.
Ale jeśli v71 został pozostawiony zbyt długo i zniszczył swoje wnętrzności, to jedyną opcją jest nowy silnik, do którego trochę trudno się dostać!