VW Golf R32 Forum banner

Rezystory naprawiają kontrolkę poduszki powietrznej

70K views 26 replies 6 participants last post by  Prittr32  
#1 · (Edited by Moderator)
MkIV z zapaloną kontrolką poduszki powietrznej. Błąd wyjaśnia się jako "awaria poduszki powietrznej fotela kierowcy". Zamówiłem teraz asortyment różnych rezystorów węglowych 1/2 wata 5%.

Wiele wątków na ten temat, w tym Vortex link. Konkretny przewodnik R32 ze zdjęciami byłby świetny, jeśli ktoś go ma, w przeciwnym razie potraktuj ten wątek jako przewodnik, jeśli uda mi się go uruchomić! :flute:

Image
 
#8 ·
Miałem ten sam problem z poduszką powietrzną po stronie pasażera...powiedziano mi, że to powszechny problem w Mk4 (4Motions & r32's), że połączenia pod siedzeniami z czasem powodują problemy i objawia się to jako błąd w Vag-Com. G-Werks powiedział mi, że naprawa VW (i sprawdziłem to również z przyjacielem, który jest technikiem VW) polegała na odcięciu złączy i użyciu zamiast tego tych złączy termokurczliwych. Problem polega na tym, że pozostawia to trwałe połączenie pod siedzeniem, jeśli chcesz później wyjąć siedzenia, ale to kolejna opcja. HTH Alex
 
#10 · (Edited by Moderator)
Mój został załatwiony przez jeden z warsztatów tuningowych, z których korzystam (G-Werks)... Po prostu zapytałem mojego przyjaciela, który pracuje jako technik VW u głównego dealera, czy brzmi to jak rozsądny sposób postępowania.

Było to w moim 4Motion... ale jest wyposażone w kompletne wnętrze r32 (fotele, karty itp.), a wiązka przewodów jest taka sama jak w 4Motion, które było dostarczane ze skórzanymi recaro (mają również poduszki powietrzne z boku siedzeń). Mój przyjaciel miał ten sam problem również na fotelu kierowcy swojego r32.

Spróbuję zrobić zdjęcie, kiedy będę miał czas... ale szczerze mówiąc, nigdy nie mogę rozgryźć, jak je przesłać na forum, więc proszę o cierpliwość!

Sabaselfsit said:
Ciekawe. Czy to jest więc problem gwarancyjny, czy VW za to coś naliczył?

Czy to było w twoim R32, czy w jakimś innym 4motion? Byłoby wspaniale, gdybyś włożył swój telefon/aparat pod spód i zrobił zdjęcie, które kable to są.

:)
 
#12 · (Edited by Moderator)
Praca poprzedniego właściciela=
Image


Teraz mam nadzieję, że pomieszał kolory... ponieważ to ma być zdjęcie tej samej wtyczki poduszki powietrznej (znalezione na innym forum)=
Image


Więc zrobiłem to wszystko w tej samej kolejności, co powyżej=
Image


I na koniec założyłem na nie żółtą pończochę=
Image


Więc teraz nie mogę się doczekać, aż jutro usunę błędy, aby sprawdzić, czy kontrolka zniknie bez żadnych dodatkowych sztuczek. :idea:
 
#13 ·
Usunąłem usterkę... i byłem szczęśliwy przez 45 minut, zanim światło wróciło. :( Następnym krokiem jest więc, jak wspomniano na początku tego wątku; odcięcie połączenia z poduszką powietrzną fotela kierowcy i próba sprawienia, by ECU uwierzył, że działa, za pomocą rezystora.
 
#17 · (Edited by Moderator)
Rezystor 4,7 oma, który działa z wieloma samochodami vag na forach, które przeszukałem, nie działa, kontrolka poduszki powietrznej wraca po kilku godzinach.

Zmierzyłem rezystancję na wtyczce poduszki powietrznej fotela pasażera i uzyskałem 2,2 oma. Podłączyłem fotel kierowcy z rezystorem 2,2 oma, ale kontrolka poduszki powietrznej wróciła!
Image
 
#20 · (Edited by Moderator)
Ok. Jeśli usuniesz swoje siedzenia, umieść rezystor 2,2 oma między zielonym i białym kablem po stronie kierowcy oraz niebieskim i białym po stronie pasażera; a kontrolka poduszki powietrznej zniknie.
Image

Dla mnie to nie poduszki powietrzne siedzeń są powodem świecenia się kontrolki. To złe połączenie gdzieś indziej między jednostką poduszki powietrznej a jakąkolwiek poduszką powietrzną. Będę szukał...
 
#23 ·
Ok. Jeśli usuniesz swoje siedzenia, umieść rezystor 2,2 oma między zielonym i białym kablem po stronie kierowcy oraz niebieskim i białym na siedzeniu pasażera; a kontrolka poduszki powietrznej zniknie.
Image


Dla mnie wcale nie poduszki powietrzne siedzeń są powodem zapalenia się kontrolki. To złe połączenie gdzieś indziej między jednostką poduszki powietrznej a jakąkolwiek poduszką powietrzną. Pójdę na poszukiwania...
Święte odrodzenie wątku!!

Czy dobrze myślę, że robię to, aby wyłączyć kontrolkę poduszki powietrznej po zamontowaniu foteli z rynku wtórnego?
 
#21 · (Edited by Moderator)
Wyjąłem moduł poduszki powietrznej (znajduje się za plastikową osłoną tuż obok pedału gazu na górze tunelu) i napełniłem wtyczkę do niego środkiem do czyszczenia elektryki...włożyłem je razem i z powrotem wyjąłem i pozwoliłem wyschnąć na 10 minut. Następnie spryskałem wtyczkę sprayem do kontaktu elektrycznego i ponownie zainstalowałem.
Image

Image

Image

Image


Usunąłem błąd...i dzień po tym kontrolka poduszki powietrznej się nie zapaliła.

Ten moduł poduszki powietrznej jest umieszczony na 3 śrubach i trzymany przez 3 nakrętki bezpośrednio do podwozia...więc mogę sobie wyobrazić, że kilka lat na złych drogach pozostawi niewielki luz w tej wtyczce...a z tymi cienkimi pinami jest miejsce na złe połączenie, nawet jeśli nie widziałem żadnej korozji.
 
#22 · (Edited by Moderator)
Wygląda na to, że w końcu to załatwiłem=

Kontrolka poduszki powietrznej wróciła z tym samym kodem błędu "powertrain data bus fault intermittent"...przejrzałem jeszcze raz moją wtyczkę i poczułem końcową nóżkę rezystora, która jest znacznie cieńsza niż piny w komputerze; i WSZYSTKIE złącza dobrze trzymały - więc to nie mogła być wtyczka.

Wyjąłem komputer i rozebrałem go (4 śruby z tyłu) aluminiowej obudowy i znalazłem co najmniej jedno złe lutowanie na płytce, widoczne gołym okiem. Zabrałem go do mojego przyjaciela, który ma doświadczenie w naprawie telewizorów; znalazł na nim 5 złych punktów lutowniczych (gdzie piny, które widzisz powyżej, są przymocowane do płytki), które ponownie naprawił swoim lutownicą. Złożyłem wszystko i jest dobrze od kilku tygodni= więc to była zła jakość lutowania w komputerze przez cały czas!

Jeśli więc otrzymasz powyższy kod błędu i sprawdziłeś wtyczki pod siedzeniami. Sprawdź, czy wtyczka do komputera poduszki powietrznej zaciska się tak, jak powinna wokół czegoś w rodzaju cienkiej igły, podobnej do pinów w komputerze; warto rozebrać komputer i zanieść go do serwisu naprawy telewizorów/radia i poprosić o szybki rzut oka w tym czerwonym obszarze poniżej w poszukiwaniu wyschniętych punktów lutowniczych= (będzie taniej niż nowe urządzenie)
 
#27 ·
Ok. Jeśli usuniesz swoje siedzenia, umieść rezystor 2,2 oma między zielonym i białym kablem po stronie kierowcy oraz niebieskim i białym na siedzeniu pasażera; a kontrolka poduszki powietrznej zniknie.
22.jpg


Dla mnie to wcale nie poduszki powietrzne w siedzeniach są powodem świecenia się kontrolki. To złe połączenie gdzieś indziej między jednostką poduszki powietrznej a jakąkolwiek poduszką powietrzną. Będę szukał...
Ok, jeśli umieścisz rezystor między zielonym i białym, co robisz z brązowym (w ogóle nie podłączasz?)