VW Golf R32 Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Folks I need a wheel expert. I bought new alloys which the shop said would fit. But when they tried they said they are too wide for the front.

The alloys are 8.0j on fronts. Available in an ET 35 or 42. They have flat backs where they meet the hub and thus hit the caliper. I suggested a spacer but he said they'd stick out a mile and wouldn't be legal.

Can anyone tell me if this sounds right?, I've seen folk run wider deep dish on a mk4 without issues.
 

·
Member
Joined
·
4,420 Posts
Im not too sure without seeing it but my dads stuck out illegally when spacers were used and hit the calipers when they werent, he used a grinder and had his way with the caliper to make room lol
 

·
Cannot reMember
Joined
·
16,142 Posts
What wheel and tyre is it James?

Is there a lot of poke? Adjustable top mounts could be a solution to pull it in.

Bearing in mind aristos are et38 and I have superleggera's et 45 with a 20mm spacer on the front and 225's

I can't see how they wouldn't fit?
 

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Cheempeej said:
What wheel and tyre is it James?

Is there a lot of poke? Adjustable top mounts could be a solution to pull it in.

Bearing in mind aristos are et38 and I have superleggera's et 45 with a 20mm spacer on the front and 225's

I can't see how they wouldn't fit?
BBS RS Reps mate. 225/40 tyres for now.

Unlike the Aristos the new ones don't sweep away from the hub and thus clear the caliper. They are flat from hub to rim.

So do I need a 20mm spacer to clear the Oem calipers? Or can I go 15?

I can't see why they won't fit especially if I get ET42. Maybe I'll need arches rolling/pulling?
 

·
Cannot reMember
Joined
·
16,142 Posts
JamesBaby said:
BBS RS Reps mate. 225/40 tyres for now.

Unlike the Aristos the new ones don't sweep away from the hub and thus clear the caliper. They are flat from hub to rim.

So do I need a 20mm spacer to clear the Oem calipers? Or can I go 15?

I can't see why they won't fit especially if I get ET42. Maybe I'll need arches rolling/pulling?
Yeah a lot of Oz rims and Porka rims are et40 odd to accommodate big brakes. A lot of them are flat faced also. The advantages with a high et is you can space then where you want. I haven't got experience with the lm's but I think you will be ok with 20mm to bring it down to et22.
 

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Discussion Starter · #7 ·
stefan88 said:
Did you get my PM James ?
No mate I didn't get anything recently ?
 

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Cheempeej said:
Yeah a lot of Oz rims and Porka rims are et40 odd to accommodate big brakes. A lot of them are flat faced also. The advantages with a high et is you can space then where you want. I haven't got experience with the lm's but I think you will be ok with 20mm to bring it down to et22.
Cheers mate. I'm gonna go back to the shop and school them. Lol.
 

·
Community Clown!
Joined
·
5,234 Posts
You really need to fit them as just having an ET number won't give you any knowledge as to caliper clearance.. If you're spending hundreds of pounds, they'll let you try different ones and fit them as a trial..
 

·
Administrator
Joined
·
13,971 Posts
James you're welcome to come to mine and

Try my 13mm in you're front

Sent from my iPhone 9 in a Time Machine
 

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Right just found that the ones I was looking are actually ET 38 (not et35) also available in ET 45, my mistake, but the advice re spacers still stands.

So I think ET45 with 20mm spacer should fit on front. Cheers for your help folks. Will report back.
 

·
Cannot reMember
Joined
·
16,142 Posts
JamesBaby said:
Right just found that the ones I was looking are actually ET 38 (not et35) also available in ET 45, my mistake, but the advice re spacers still stands.

So I think ET45 with 20mm spacer should fit on front. Cheers for your help folks. Will report back.
Aristos are et38 as standard but et38 is rare so often referred to as et35. Dunno why
 

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Discussion Starter · #14 ·
I've given up on the idea. It's not gonna work. The wheels i chose have a flat face on the inside. I'd need 35mm spacers to clear Oem calipers on the front. 8j wheels with ET45 would require major arch work


Here's a pic of what I was trying to achieve.

image-10294711.jpg

Oh well, Milltek manifolds it is then !!
 

Attachments

·
Registered
Joined
·
4,468 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Cheempeej said:
They do look awesome!
I know.

I wonder if the US hubs are different. Ill suss it out and find out how they did it.
 

·
Community Clown!
Joined
·
5,234 Posts
I've just sent a PM to my mate "the wheel fitment king" to see if he can shed any light on the subject..
 
1 - 17 of 17 Posts
Top